تو روزای گرم تابستان داشتن یه استایل شیک و در عین حال خنک نیازمند بررسی موارد مختلفیه از جمله اینکه چه جنس پارچه ای راحت تر و خنک تر هست که در عین حال کمتر چروک میشه و بوی بدی نمیگیره، یا اینکه چه رنگ لباسی کمتر گرمارو به ما انتقال میده و یا اصلا چه آیتم لباسهایی برای تابستان لازم و واجبه؟ تو این مقاله از تیم محتوایی رخت ویژگی یک استایل تابستانه شیک و خنک با هم بررسی میکنیم.

5 ویژگی یک استایل تابستانه شیک و خنک:

1. استفاده از پارچه های تابستانه

همانطور که پیشتر گفتم پارچه اهمیت بسیار بالایی در زیبایی و شیک بودن یک استایل دارد، ازجمله جنس پارچه های محبوب میتوان به پارچه:

شانتون ( با قابلیت خوش دوختی و ضدچروکی)

لینن(بسیار مناسب برای یک استایل مینیمال)

پارچه های کنفی( بسیار لطیف و خنک و شیک)

پارچه نخی یا پنبه ای( بسیار لطیف و خنک و ضدحساسیت)

کرپ( بسیار خوش دوخت و خنک)

کرپ مازراتی( مناسب برای لباس مجلسی تابستانه)

2.از رنگهای سرد و روشن استفاده کنید

طبق آزمایشهای انجام شده رنگهای تیره از جمله مشکی قهوه ای و سرمه ای بیشترین جذب گرما و نور خورشید به خود دارند درنتیجه بهترین رنگ انتخابی برای یک تابستان گرم قطعا رنگهای روشن، شاد و سرد از جمله لیمویی، صورتی کمرنگ ، طیف های آبی کمرنگ، طوسی، سفید، کرم و گلبهی است. البته حتما به این نکته که چه طیف رنگی برای پوست شما مناسب است(همچنین بخوانید: تشخیص انواع رنگ پوست و لباسهای مناسب آن)

3.لباسهای آزاد و راحت بپوشید

انواع کفتان های کنفی و لینن بهترین گزینه برای تابستان های گرمه که چون چسبناک نیستن و جنس خنکی هم دارن از بیمار های پوستی و تعرق زیاد جلوگیری میکنن.

دامن های لینن، ساحلی ها، پانچ های کوتاه و بلند،شومیز های تابستانه رنگی و انواع شلوار های پارچه ای هم ازدیگرموارد مورد استفاده تابستانه است.

4. اکسسوری جزوی جدانشدنی از یک استایل به روز و شیک

اکسسوری تابستانه فراموش نشود!! اگر بگوییم یک استایل، بدون اکسسوری تکمیل و شیک نیست اغراق نکرده ایم.

-صندل های پاشنه بلند یا تخت

-کلاه تابستانه

-عینک دودی

-کراپ و تیشرت های بیسیک

5.خوش بو باشید

برای خوش استایل بودن حتما لازم نیست فقط لباسهای شیک و به روز بپوشید، بلکه حتما باید خوش بو هم باشید خصوصا در فصل تابستان، البته برای خوش بو بودن هم حتما از عطر ها و اسپری های خنک و ملایم استفاده کنید تا با عطرهای گرم و تند بیشتر احساس گرما را به خود و اطرافیانتون انتقال ندید.

سخن پایانی

اگر شما از جمله افرادی هستید که به استایل های به روز اهمیت میدید حتما با شومیز های کنفی و مراکشی که امسال تابستان بسیار محبوب شدن آشنایید، اما به جز این آیتم شلوار های کنفی، شومیز های پارچه دبل فیس، شلوار جین راسته، بگ و مام استایل با جنسهای کتان و کنفی و لینن، کفتان های لینن/کنفی/نخی و شلوار/ تیرشت/شومیز های پلیسه دار  هم جزو محبوب ترین های این فصل بوده.

حال شما با توجه به سبک استایلی که دارید میتونید از اقلام مختلفی که نام بردیم استفاده کنید، به عنوان مثال برای اگر شما به استایل کلاسیک علاقه مند هستید شومیز مراکشی سفید به همراه شلوار پارچه ای کرم رنگ و شال و یا روسری ساده و خنک استفاده کنید.(همچنین بخوانید همه چیز درباره استایل کلاسیک)