تشخیص انواع رنگ پوست و لباسهای مناسب آن

برای اینکه بیشتر در اجتماع بدرخشید قطعا باید رنگ لباس مناسب با  پوست خود را انتخاب کنید.طبق تحقیقات انجام شده رنگ مناسب میتواند هم از نظر روانشانی در روحیه شما تاثیر گذار باشد، هم باعث کاریزماتیک و خوش استایل شناخته شدن شما در جمع دوستان وآشنایان شود.پس اگر شما یک استایلیست حرفه ای و یا فردی هستید که به خوش استایلی خود اهمیت میدهید این مقاله رخت که درباره تشخیص انواع رنگ پوست و لباسهای مناسب آن است برای شما مفید است.

ابتدا رنگ پوست خود را بشناسید

یکی ازراه هایی که خیلی سریع و راحت میتوانید انجام دهید برای تشخیص تناژ پوست خود، نگاه کردن به رگ‌های کف و مچ دست است.

1_ اگر رگ‌‌ها  آبی و بنفش  بودند، تناژ پوست شما سرد است.

2_اگر رگ‌‌ها سبز بودند، تناژ رنگ پوست شما گرم می‌باشد.

3_ اگر رگ‌‌ها  بین آبی، سبز و بنفش بود، تناژ پوست شما طبیعی یا خنثی است.

همچنین بدانید:رنگ سال 1403

رنگ مناسب پوست سرد یا روشن

1. در وحله اول مناسبترین رنگ برای پوست سرد و روشن رنگ های جواهری می باشد (سبز زمردی، آبی یاقوت کبود، قرمز یاقوتی)

2. رنگهای خنثی سرد (خاکستری، سرمه‌ای، سفید)  

3. پاستل‌های یخی (اسطوخودوسی ، سبز نعنایی یا اصطلاحا مینت)

رنگ مناسب پوست تیره یا گرم

در حالی که بیشتر از رنگ‌ها با پوست سبزه خوب ترکیب می‌شوند؛ اما باید دقت کنید که با استفاده از طیف‌های کمی روشن‌تر یا تیره‌تر، ترکیبی به مراتب بهتر برای خود بسازید. برای مثال اگر علاقه مند هستید که رنگ روشن مانند زرد انتخاب کنید، به سمت طیف‌های روشن آن بروید و اگر می‌خواهید رنگ تیره انتخاب کنید از طیف‌های تیره‌ تر استفاده کنید.

لازم به ذکر است مناسب ترین رنگ برای پوستهای گرم رنگ خاکی است: رنگ‌هایی مثل هلویی(که رنگ سال 1403میباشد،همچنین: استایل ترند با رنگ سال 1403 ، مرجانی، کهربایی و طلایی.

 

رنگ لباس مناسب پوست معمولی یا خنثی

افرادی که دارای پوست‌های معمولی (نه تیره و نه روشن) هستند؛ می‌توانند تقریبا از هر رنگ لباسی استفاده کنند. رنگ‌های مناسب این گروه عبارتند از بژ، آبی، سرمه‌ای، مشکی و صورتی چرک و رنگ‌های نامناسب برای این افراد؛ مغز پسته‌ای، بنفش، قهوه‌ای تیره است.

تنها رنگ‌هایی را که این گروه اصلا نباید به کار برند، رنگ‌های نزدیک به رنگ پوست‌شان است.

و در آخرهر فرد رنگ پوست متفاوتی دارند و زیبایی خود را هم دارد ولی فقط کافی است که رنگ لباس با پوست خود را انتخاب کنید تا بتوانید احساس بهتری داشته باشید .