اگر به دنبال داشتن یک استایل راحت و بدون زحمت هستید که در عین سادگی زیبا و مناسب استفاده روزمره هم باشد ما به شما استایل کژوال را پیشنهاد میکنیم.

استایل کژوال که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده اصول بسیار راحتی دارد و تقریبا میشه گفت به راحتی با همه آیتم های تو کمد لباستون قابل استایل کردن هست، اگر میخواهید بدانید استایل کژوال چیست؟ حتما این مقاله رخت از دست ندید.

تاریخچه استایل کژوال

تاریخچه استایل  کژوال یک تاریخ طولانی و در حال تکامل است که در طول زمان توسط عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته است. ظهور استایل کژوال در اوایل قرن بیستم وبعد از انقلاب صنعتی و افزایش تولید انبوه لباس‌دانسته اند که بعد از آن مردم شروع به پوشیدن لباس‌های غیررسمی‌تر و آرام‌تر کردند. استایل کژوال الهام‌گرفته از لباس‌های ورزشی، مانند پیراهن‌های یقه‌دار، شلوارهای خاکی و کفش‌های کفش راحتی بود که در میان طبقه متوسط ​​رواج یافته بود.

استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال سبکی از لباس پوشیدن است که در آن لباسهای راحت و غیر رسمی پوشیده می شود. این استایل تمرکزش رو سادگی و راحتیه که همه جا مورد استفادس برای تفریح و قرارهای روزمره و دویدن صبحگاهیتون وحتی  محل کار(بسته به جایی که کار میکنید) اما برای مناسبت های رسمی و عروسی و مهمانی ها پیشنهاد نمیشود.

البته لازم به ذکره هر استایلی که به ما احساس راحتی و غیر رسمی بودن میده استایل کژوال نیست و  اینکه قوانین و اصول استایل کژوال رعایت شود هم نکته حائز اهمیتیه.

لازم است بدانید: ویژگی یک استایل تابستانه شیک و خنک

استایل کژوال مناسب خانم ها و آقایان

استایل کژوال نه تنها در بین خانم ها بلکه بین آقایان هم به شدت پرطرفدار است، در این استایل خانم ها از لباسهای سبک و راحت ماننده انواع شومیز، انواع تیشرت،  شلوار جین زنانه، شلوار پارچه ای زنانه استفاده می کنند. در استایل کژوال آقایان هم میتوان به تیشرت های ساده از جمله سفید، شلوار های جین کلاسیک ، کتونی های اسپرت، کت های تک اسپرت و شلوار های پارچه ای اشاره کرد.

انواع استایل کژوال

کژوال نیمه رسمی که همینطور که از اسمش پیداست بخاطر نیمه رسمی بودنش  برای مهمانی های کوچک و دوستانه و قرار ملاقات ها مناسب است برای اینکه بهتر متوجه بشید چند مثال براتون میزنم:

پیراهن سفید یا شومیز سفید+ شلوار کتان مشکی + کفش کالج

بلوز+ شلوار پارچه‌ای+ کت تک+ کفش رسمی

تیشرت+ کت شلوار اسپرت+ کتونی

کژوال ورزشی یا اسپرت

لگ یوگا ورزشی جذب+ تیشرت ورزشی+کتونی ورزشی

لگ کبریتی+تاپ یا کراپ رنگی+کتونی ورزشی

لباس ورزشی یکسره+ کتونی ورزشی

کژوال روزمره

کژوال روزمره پر استفاده ترین تیپ کژوال است و برای استفاده روزمره بسیار مناسبه چون به شما حس راحتی، سبکی و آرامش میده. شلوار های پارچه ای، تاپ های نخی، شومیز های کنفی و لینن، سوییشرت و سارافون، کتونی های ورزشی، صندل، بوت های کژوال مناسب روزمره هستند.

 کاپشن پافر+ شلوار جینپلیور+ بوت
کوله پشتی + شلوار اسلش + تیشرت لانگ+ کتونی 
 شومیز لینن+ شلوار کتان بگ + شال ساده پلیسه+ کتونی

کژوال محل کار

اگر محل کار شما فرم مخصوص ندارد یا استاندارد های پوشش ندارد بهترین گزینه و راحت ترین گزینه برای شما استایل کژوال است.

شلوار پارچه ای+ کتونی راحتی+ پیراهن مراکشی جلو بسته+ مینی اسکارف

شومیز کنفی+ شلوار بگ لینن+کلاه +صندل کنفی

از انواع کلاه استفاده کنید

-کلاه باکت زمستانه و تابستانه

-کلاه برت

-کلاه بیسبالی

-کلاه لبه دار

-کلاه بافت

نکته نهایی*

اکسسوری همیشه تکمیل کننده یک استایل عالی است و نقاط ضعف لباس یا اندام شما را به خوبی پوشش می‌دهند، پس در استفاده از انواع کلاه، کمربند ،انواع صندل،جواهرات، عینک، هدبند و... درنگ نکنید.